הכפר אל-וולג'ה נאבק נגד גדר ההפרדה המאיימת לכתר אותו מכל עבריו ולגזול את אדמותיו.
The village Al-Walaja struggles against the separation wall which threatens to surround it from all sides and steal it's lands.

יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

בג"ץ אל-וולג'ה - ההפגנה!

בשבוע הבע יתקיים דיון מכריע בבג"ץ על שינוי תוואי חומת ההפרדה. הדיון יקבע אם החומה תמשיך ותעבור בצמוד לבתי הכפר (ראו תמונה מצורפת) או האם יתקבל התוואי החלופי שהוצע על ידי החברה להגנת הטבע ואנשי צבא בכירים הטוענים כי יש חלופה בטחונית לא פחות, שתמעיט במאד את הפגיעה בתושבים ובנוף המיוחד של האזור.
נוכחות של ישראלים שאכפת להם בדיון בבג"ץ חשובה ביותר
יום שני הבא, 8.11.2010, שעה 9:00 בבוקר (ואילך) 
מחוץ לבית המשפט תתקיים משמרת מחאה משותפת של תושבי הכפר, עם ארגוני סביבה וזכויות אדם – כולם מוזמנים להגיע
מי שירצה יוכל גם להיכנס לדיון ולהביע בכך את מעורבותו.
פגיעה בתושבים ובנוף: התוואי הנוכחי עתיד להקיף את הכפר מכל עבר ולגרום נזק עצום לטבע ולמערכות החקלאיות העתיקות שבמקום. יכולת הניידות והפרנסה של התושבים תפגע מאד - כולל היכולת ללכת לבית ספר, לקניות או לרופא - כל יציאה וכניסה אל הכפר תעשה דרך שער שמור בידי צה"ל.

בעלי אינטרסים: החומה גם תנתק את הכפר מהרבה מאדמותיו. יזמי נדל"ן כבר מתכננים בניה של שכונה חדשה, גבעת יעל, בת כ-13,000 יחידות דיור על אותן אדמות, כולן מחוץ לתחום הקו הירוק. נציגים שלהם מסתובבים בימים אלו בכפר ומנסים לשכנע תושבים למכור להם את האדמות. אלוף במיל' דני תירזה, מי שתכנן בזמנו את תוואי החומה, עובד כיום עם אותם יזמים המנסים להשפיע על בית המשפט להשאיר את החומה בתוואי הנוכחי.

 לאירוע בפייסבוק 
לחתימה על עצומת התמיכה בעתירה:
www.atzuma.co.il/stopthewallinwallaje

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה